سرعت بیشتر كامپیوترها با ترانزیستورهای سه بعدی
کهنه ده زیبا
همه چیز جالب در هر موردی حتما سر بزنید

شركت اینتل طراحی مجددی روی سوئیچ های الكترونیكی تراشه های تولیدیش انجام داد كه كامپیوترها را ارزان تر و سریع تر از قبل می سازد.

این سوئیچ ها كه با عنوان ترانزیستور شناخته می شوند عموما تخت هستند. با اضافه كردن بعد سوم، شركت اینتل قادر است ترانزیستورها و تراشه ها را كوچك تر كند.

همان طور كه آسمانخراش ها گویای نیاز انسان به فضای كاری و مسكونی بیشتر در شرایط كمبود زمین است.

ساختار جدید باعث می شود تراشه ها توان كمتری مصرف كنند. این موضوع خود بستر مناسبی برای رشد تراشه های مورد استفاده در گوشی های هوشمند و تبلت ها را فراهم می كند؛ بخشی كه هم اكنون شركت اینتل به خاطر مصرف توان بیش از حد تراشه هایش در آن ضعیف به نظر می رسد. تراشه هایی با ترانزیستورهای سه بعدی تا انتهای امسال به تولید كامل رسیده و در كامپیوترهای سال ۲۰۱۲ دیده خواهند شد. نزدیك به یك دهه است كه شركت اینتل در مورد ترانزیستورهای سه بعدی یا tri gate صحبت می كند.

ترانزیستورها در مركز دنیای دیجیتال قرار دارند. آنها كارگران پركار سوئیچ های كوچك on/off هستند كه جریان الكتریكی را تنظیم می كنند. ترانزیستورها در حقیقت كارگران پشت صحنه ای هستند كه در زندگی روزمره جزء لاینفكی محسوب می شوند، اما نیاز است كه كمی كوچك تر شوند تا كامپیوترها شیك تر و جمع و جورتر جلوه كنند. یك تراشه می تواند بیلیون ها ترانزیستور را كه پهلو به پهلو در یك لایه قرار دارند در خود جای دهد.

این پیشرفت اینتل به این معنا نیست كه اینتل می تواند یك لایه كامل دیگر از ترانزیستورها را به تراشه بیفزاید یا لایه ها را به گونه ای مكعب شكل روی هم دسته كند.

این هدف فعلا دور از دسترس است، اما صنایع به عنوان یك هدف در حال تعقیب به دنبال تراشه های مكعبی هستند كه می تواند سرعت بیشتر با توان مصرفی كمتر داشته باشد.

یادمان باشد كه در دهه ۷۰ میلادی هم ساختن گوشی های هوشمندی كه اینترنت را در دستان شما قرار می دهند یا سوپركامپیوترهایی با جادوی فوق العاده و شكست دادن انسان در مسابقات امری بعید به نظر می رسید.

با این تكنولوژی پردازشگرها تنها از چندین هزار ترانزیستور استفاده خواهند كرد. امروزه پردازنده ها دارای میلیاردها ترانزیستور هستند.

آخرین تغییرات اعمال شده چیزی نیست كه مصرف كنندگان قادر به دیدن آن باشند، چراكه در سطح میكروسكوپیك است، اما تحلیلگران معتقدند از زمان اختراع مدارات مجتمع بیش از نیم قرن پیش این ابداع یكی از مهم ترین تغییرات در طراحی ترانزیستورهای سیلیكونی است.

دن هاچسون، مدیرعامل شركت تحقیقاتی VLSI می گوید: هر چه می نگرم می بینم كاری بزرگ انجام شده است. چیزی كه یك دهه در جستجوی آن بودیم اكنون یكی از تغییرات تكاملی در تكنولوژی شده است. این قطعا انقلابی در تغییر طراحی های امروزی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 6 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط mehdi_jon

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 638
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1




دریافت کد سیستم خبر خوان