لگوهای مدرسه هاگوارتز(هری پاتر)
کهنه ده زیبا
همه چیز جالب در هر موردی حتما سر بزنید

همان طور که موفقیت بازی های LEGO بیش از پیش می شود، به محبوبیت آن ها نیز افزوده می شود. در نگاه اول، این بازی ها عناوینی کودکانه و ساخته شده از روی LEGOها هستند که در کودکی همه ما با آن ها زمانی را سپری کرده ایم، اما عرضه بازی های مختلف بر اساس این شخصیت ها باعث شده که نظر خیلی ها درباره LEGOها عوض شود. بازی جدیدی که قرار است در ادامه این سری از بازی های راهی بازار شود، نسخه دوم از عنوان LEGO Harry Potter است. سال گذشته، نسخه اول این بازی راهی بازار شد که در کمال ناباوری با موفقیت بسیار زیادی روبرو شد و مورد استقبال بسیاری از بازیکنان قرار گرفت.

در LHP بازیکنان، مدرسه جادوگری Hogwarts را از زاویه ای جدیدتر مشاهده می کنند و کنترل هری (Harry) و دوستان لگوییش را بدست می گیرند. در این بازی تمام دنیای هری پاتر از جمله کوچه دیاگون و دهکده هاگزمید وجود دارند. شما می توانید با قطار سریع السیر Hogwarts Express به این دنیای هیجان انگیز بروید و آن را تجربه کنید. همان طور که گفته شد، هیچ کدام از بازی های LEGO تنها برای کودکان ساخته نشده اند. تا کنون بازی های مختلفی بر اساس Star Wars ،Batman ،Indiana Jones و Pirates of the Caribbean ساخته شده اند که بازیکنان بزرگسال زیادی آن را تجربه کرده اند، اما نسخه Harry Potter قسمت های جدیدی را در بر داشت که در این عنوان وجود ندارد.

نسخه اول این بازی، هم قسمتی از داستان فیلم را روایت می کرد و هم بخش هایی منحصر به خودش را داشت. 3 نسخه اول داستان های هری پاتر، حالتی کودکانه در برابر نسخه های بعدی داشتند و پس از اتفاقاتی در پایان داستان جام آتش (Goblet of Fire) رخ داد، داستان این شخصیت وارد مرحله ای تازه شد. در فیلم هایی هم که از کتاب های چهارم به بعد ساخته شدند، می توان مرگ های مختلف و صحنه های ناراحت کننده متعددی را مشاهده کرد، اما چگونه می توان چنین فضایی را به شکلی کودکانه و جذاب تغییر داد؟ جواب این موضوع، تنها یک چیز است و آن قرار دادن شوخی های مختلف در بازی است!

به طور مثال، مرگ دامبلدور (Dumbledore) به شکلی بامزه طراحی شده و صحنه افتادن او از برج بسیار بلند Hogwarts با نمایشی بسیار خنده دار همراه است. در صحنه ای دیگر، مرگ اسنیپ (Snape) را مشاهده خواهید کرد، اما دلیلی که او برای این اتفاق بیان می کند، این است که ولدمورت (Voldemort) کیک او را دزدیده و او دست به کاری می زند که کشته می شود! وقوع چنین رخ دادهایی باعث می شود که بازی آن شکل جدی داستان اصلی را از دست بدهد و بازیکنان با شکلی شاداب تر مواجه شوند. داستان بازی از جایی آغاز می شود که فرد و جورج ویزلی (Fred & George Weasley) فروشگاه شوخی خودشان را افتتاح کرده اند.

استودیوی بازیسازی Traveller’s Tales مانند همیشه سعی کرده به کلیت داستان وفادار باشد و ترکیبی از تفکرات خود و داستان اصلی را برای بازیکنان به وجود بیاورند. با دیدن قسمت هایی از این عنوان، به این نتیجه خواهید رسید که این استودیو مانند همیشه کار خوبی را در این قسمت انجام داده است. طراحی شخصیت های بازی مانند دیگر بازی های LEGO است، اما این استودیوی بازیسازی کارهای زیادی روی شخصیت ها انجام داده که بازیکنان بتوانند با آن ها ارتباط بیشتری برقرار کنند. هر چه باشد، دنیای هری پاتر بیشتر از سایر بازی های LEGO شخصیت دارد و از این رو پرداخته شدن به آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. این عنوان به لحاظ نورپردازی پیشرفت خوبی داشته است. نورپردازی خوبی در قسمت هایی از بازی LEGO Pirates of Caribbean مشاهده شد و حالا در این بازی، نسخه کامل تر شده آن را شاهد خواهید بود.

محیط بازی به شکلی طراحی شده که بازیکنان فضای لندن را به خوبی احساس کنند. محیط های نمناک و مه گرفته بازی سعی کرده اند که این کار را انجام دهند. المان های دوست داشتنی گیم پلی که در نسخه قبلی حضور داشتند، در این بازی هم دیده می شوند. قسمت هایی مانند کنترل حیوانات و تهیه معجون های مختلف، از این بخش ها هستند. ریتم کلی بازی و حل معماها مانند نسخه های قبلی است، اما با قسمت های جدیدتری ترکیب شده اند. قسمت هایی از داستان که شامل فرار از آتش اژدها در اتاق های پنهان می شود، به صورت معمایی در بازی پیاده سازی شده و این قسمت را باید طوری به پایان برسانید که دراکو مالفوی (Draco Malfoy) را هم بتوانید نجات دهید. گر چه شوخی های قرار گرفته در بازی، روند آن را خنده دار کرده، اما همچنان، موضوع بازگشت ولدمورت، مبارزه با مرگ خواران و سایر قسمت های بازی هیجان انگیز هستند. بازی LEGO Harry Potter: Years 5-7 دنیای هری پاتر را به شکلی وسیع تر و با جزئیاتی بیشتر پیش روی بازیکنان قرار می دهد. به نظر می رسد که این عنوان یکی از بهترین ساخته های Traveller’s Tales باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط mehdi_jon

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 62265
تعداد مطالب : 638
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1




دریافت کد سیستم خبر خوان