ده دقیقه زودتر آماده شوید
کهنه ده زیبا
همه چیز جالب در هر موردی حتما سر بزنید

ده دقیقه زودتر آماده شوید

     وقتی از فرد یا خانواده ای در مورد مهمترین عامل استرس سئوال می كنید كمتر كسی است كه به این امر اشاره كند كه همیشه " چند دقیقه از برنامه خود عقب است ". وقتی قرار است به مسابقه فوتبال ، محل كار ، فرودگاه یا ایستگاه راه آهن ، گردش گروهی و به مدرسه یا اماكن مذهبی برویم ، به نظر می رسد كه اغلب چیزی برای معطل شدن تا آخرین لحظات وجود دارد . تأخیر كردن، استرس های بسیاری را ایجاد می كند . در نتیجه همواره به مرحله ای می رسیم كه در حالی كه عضلات گردن را منقبض كرده و فرمان اتومبیل را محكم گرفته ایم، با نگرانی از عواقب تأخیر خود ، به سوی مقصد می رانیم . این تأخیرها مولد استرس در ما هستند و ما را در مسیر " سخت گرفتن " مسائل بی اهمیت سوق می دهند.

        این امر مشكلی معمولی و همیشگی است كه تنها با ده دقیقه زودتر حركت كردن به سوی مقصد به راحتی قابل حل می باشد . كافی است كه تصمیم بگیرید به جای صبر كردن تا آخرین لحظات ممكن و خروج شتابزده از خانه ، حداقل ده دقیقه زودتر به مقصد برسید ( صرف نظر از این كه عازم كجا هستید ).

       عمل به این تصمیم بسیار آسان است . زودتر از همیشه حاضر شده و پیش از آن كه به كار دیگری بپردازید از آمادگی كامل خود مطمئن شوید . اجرای این روش ساده به زندگی كمك بسیار بزرگی می كند . در این صورت است كه به جای آن كه در آخرین لحظات به دنبال كفش های بچه ها و یا كیف پول خود بگردید ، آماده رفتن هستید و وقت زیادی برای صرف كردن دارید.

        خود را فریب ندهید كه این ده دقیقه اهمیتی ندارد . داشتن چند دقیقه وقت اضافه قبل از انجام فعالیت ها و برنامه ها و در بین آنها ، می تواند روزی شادبخش به جای روزی استرس زا به دنبال داشته باشد . در صورت نداشتن عجله ، اتفاقات معمولی و ساده نیز می توانند سرشار از تفریح و سرگرمی باشند .

      هنگامی كه می خواهید فعالیت دیگری را شروع كنید باید فعالیت فعلی خود را كمی زودتر خاتمه دهید و در میان دو فعالیت ، چند دقیقه ای فاصله بیندازید. هر موقع كه وقت كردید، سعی كنید یك جدول زمان بندی شده از فعالیت ها ، كارها ، بازی ها و هر چیز دیگر ترتیب دهید . اما مراقب باشید كه این جدول لبریز نشود . بهتر است  در این جدول یك زمان سفید،  بدون هیچ برنامه ای برای خود در نظر بگیرید.

       با اجرای این روش از آرام تر شدن زندگی خود تعجب خواهید كرد . زیرا احساس استرس دائمی ، شتابزدگی و تلاش های بیهوده جای خود را به احساس آرامش خواهد داد .

منبع: www.tebyan.org ebaspx?nId=2774 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 13 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط mehdi_jon

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 62271
تعداد مطالب : 638
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1




دریافت کد سیستم خبر خوان