شناخت افراد
کهنه ده زیبا
همه چیز جالب در هر موردی حتما سر بزنید

آیا مایلید به افكار كسی كه در كنار دستتاننشسته است پی ببرید؟ اگر با افراد زیادی مواجه شده باشیم می‌توانیمبسیاری از افراد را حتی از نوع صحبت كردنشان بشناسیم‌. اما این شناخت در مواجه حضوریبا دانستن بسیاری از حالات ثابت شده در علم روان‌شناسی بهترین فرهنگ نامه آدم‌شناسیرا برایمان می‌گشاید. با شناخت بیشتر افراد، ارتباطمان جهت دار می‌شود و در مدت كوتاهیخواهیم توانست كه به هدف مورد نظر از این آشنایی و ملاقات نزدیك شویم‌. ایجاد رابطهصحیح باعث رشد عزت نفس در انسان می‌شود و ارتباط ما با خودمان و اطرافیان تقویت می‌شود.هر چه بهتر و كامل‌تر با خود و دیگران ارتباط برقرار كنیم‌، احساس موفقیت از ایجادیك ارتباط صحیح و دوستانه ما را زودتر به هدفهایمان می‌رساند و باعث تعالی افكار ورفتارمان در زندگی می‌شود.

 

1 - فرد خوددار:

اگر شخصی دستهایش را پشت كمر قفل كند، نشانمی‌دهد كه خود را به شدت كنترل كرده است‌. در این حالت او سعی دارد خشم یا احساس ناامیدیرا از خود دور كند.

 

2 - حالت تدافعی‌:

اگر انگشتان دستها به بازو گره خورده باشدنشان دهنده حالت تدافعی در برابر حمله‌ای غیر منتظره و ناگهانی یا بی‌میلی برای تغییرچهره شخص است‌. اگر انگشتها مشت شده باشند، حالت بی میلی شدیدتر است‌.

 

3 - متفكر:

گره كردن دستها به دسته‌های صندلی نشانمی‌دهد كه شخص سعی دارد احساس خود را مهار كند. اما قفل كردن قوزك پاها به یكدیگر حالتتدافعی است‌. این حالت بیشتر در مسافران مضطرب هواپیمای هنگام پرواز و فرود آن دیدهمی‌شود.

 

4 ـ دقت‌:

وقتی شخص انگشت سبابه را روی صورت و بقیهدستش را به صورت گره كرده در پایین صورتش قرار می‌دهد یعنی كه با دقت است‌. این حالتنشان می‌دهد كه شخص بادقت زیاد به صحبت‌های شما گوش می‌دهد و یك یك كلمات شما را می‌سنجدو در چهره او حالتی انتقادی به چشم می‌خورد.

 

5 - بدگمان‌:

انگشتهای گره شده زیر چانه و نگاه خیرهنشان دهنده حالت تردید و دودلی است‌. او به صحبت‌های شما و صحت گفته‌هایتان تردید می‌كند.در این حالت ممكن است آرنج روی میز قرار گرفته باشد.

 

6 - بی‌گناه‌:

دستهایی كه روی سینه قرار گرفته باشد، بهتریننمونه برای نشان دادن و حالت بی‌گناهی و درستكاری است‌. این حالت اثر باقیمانده ازشكل سوگند خوردن است كه دست را روی قلب قرار می‌دهند.

 

7 - مطمئن‌:

این حالت دستها در مردها نشان می‌دهد كهبه آنچه كه می‌گویند اعتقاد و اعتماد كامل دارند و در خانمها كمتر دیده می‌شود. خانمهاهنگامی كه دست خود را به كمر می‌زنند نشان می‌دهند كه به آنچه می‌گویند اطمینان دارند.

 

8 - مرموز:

دستهای به هم مشت شده زیر چانه نشان می‌دهدكه شخص نظریاتش را پنهان می‌كند و به شما اجازه می‌دهد به صحبت خود ادامه دهید، تنهاهنگامی كه حرفهایتان پایان یافت به شما و نظریات شما حمله خواهد كرد.

 

9 - ظاهر ساز:

او آرام به نظر می‌رسد اما این آرامش پیشاز توفان است‌. این حالتی است كه بیشتر رؤسا به خود می‌گیرند تا خود را به گونه‌ایبه زیردستان نزدیك كنند و در عین حال جاذبه آنها نیز كم نشود.

 

10 - آماده و موفق‌:

قرار دادن پاها روی هر چیز (روی صندلی‌،میز، سكو و... نشانه حالت مالكیت است ‌... در یك میز گرد تنها رئیس اجازه دارد چنینحالتی داشته باشد و آرامش خود را نشان دهد.)

 

11 - اعتماد به نفس‌:

تكیه زدن به صندلی در حالتی كه دستها پشتسر قفل شده نشان دهنده اعتماد به نفس قوی است‌. اگر شخصی در این حالت صحبت می‌كند بهگفته‌های خود اعتماد دارد و اگر به صحبت‌های شما گوش می‌دهد به خود زحمت ندهید، اوخود همه ماجرا را می‌داند!

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط mehdi_jon

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 62267
تعداد مطالب : 638
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1




دریافت کد سیستم خبر خوان