مقایسه تبلت iPad با لپ تاپ
کهنه ده زیبا
همه چیز جالب در هر موردی حتما سر بزنید

 

در چند سال اخیر نت بوک ها (netbook) به دلیل قیمت کمتر و اندازه کوچکتر به تدریج جایگزین لپ تاپ های قدیمی شدند . نت بوک ها برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ بازار کامپیوتر را متحول ساختند و محدوده وسیعی از کاربران را به سمت خود کشیدند تا اینکه در ماه آوریل سال ۲۰۱۰ ، ipad رسما توسط مدیر عامل شرکت اپل استیو جابز معرفی شد که بازار نت بوک و لپ تاپ را به کلی تحت تاثیر خود قرار داد و در واقع انقلابی در زمینه تبلت کامپیوترها به وقوع پیوست به طوری که در ۸۰ روز اول معرفی آیپد ، ۳ میلیون نسخه و در کل سال ۲۰۱۰ ، ۱۴٫۸ میلیون نسخه به فروش رفت که بیشتر از ۷۵ درصد فروش مربوط به اواخر سال ۲۰۱۰ بود .

آیپد یک تبلت کامپیوتر می باشد که موازی با آیفون و آیپاد در خط تولید اپل قرار دارد و مسلما جدی ترین رقیب آیپد ، لپ تاپ است . برخلاف لپ تاپ که برای دیدن مانیتور و کیبورد باید آن را باز کرد تبلت تنها یک صفحه نمایشگر تاچ است که کیبورد آن نیز لمسی می باشد و دیگر از لولا برای باز کردن آن خبری نیست . شاید برجسته تریت حسن تبلت ها عدم وجود کیبورد به معنای واقعی و به تبع آن اشغال فضای کمتر باشد به طوری که تمام دستورات ورودی از طریق صفحه نمایشگر اعمال می شود. اما به هر حال برای تایپ اسناد و مدارک و مطالب طولانی ، بهتر است از کیبورد استفاده شود .

با اینکه هزاران برنامه برای آیپد طراحی شده اما باز به پای برنامه های نصب شدنی بر روی لپ تاپ نمی رسد و همواره یکی از مشکلات استفاده از آیپد وجود برنامه های کاربردی منحصر به فرد آن بوده که فقط و فقط توسط خود اپل ساخته می شود و شما نمی توانید هر برنامه ای را روی آیپد نصب و راه اندازی کنید .

در آیپد شما نمی توانید چند برنامه را همزمان اجرا کنید (no multitasking) . این امکان را خود اپل برای جلوگیری از اجرای بیش از حد برنامه ها و احیانا افت بازدهی آیپد برداشته است .

جدای از بحث نرم افزاری ، محدودیت های سخت افزاری نیز برای آیپد وجود دارد . اول اینکه باتری آن به صورت داخلی جاساز شده و نمی توان با باتری دیگری جایگزین کرد ( بر خلاف لپ تاپ ها ) به این معنی که هنگام افت شارپ باتری باید به دنبال پریز برق بگردید . همچنین هیچ کدام از بخشهای سخت افزاری آیپد ترفیع داده نمی شود و حتی نمی توان از حافظه های خارجی مثل فلش درایو یا کارت حافظه استفاده کرد . تنها راه ارتقای سیستم آیپد خرید نسخه جدیدتر می باشد در صورتی که ارتقای سیستم لپ تاپ هر چند محدود است اما امکان پذیره .

خلاصه بحث اینکه :

  • آیپد بیشتر یک تبلت است تا لپ تاپ.
  • آیپد کیبورد و موس ندارد و برای اجرای عملیات از یک صفحه نمایشگر لمسی استفاده می شود.
  • آیپد فقط برنامه های کاربردی اپل را اجرا می کند.
  • آیپد نمی تواند به طور همزمان چندین برنامه را اجرا کند.
  • باتری آیپد به صورت built-in می باشد و امکان جایگزینی با باتری دیگر وجود ندارد.
  • آیپد قابلیت ارتقا را ندارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 6 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط mehdi_jon

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 331
بازدید کل : 62224
تعداد مطالب : 638
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1




دریافت کد سیستم خبر خوان