دستگاه تناسلی زنان
کهنه ده زیبا
همه چیز جالب در هر موردی حتما سر بزنید


دستگاه تناسلی زن
دستگاه تناسلی زن بر خلاف دستگاه تناسلی مرد به طور کامل در لگن خاصره قرار دارد و شامل قسمت‌های زیر است.

برجستگی عانه (شرمگاه)
بر آمدگی مدوری در جلوی شرمگاه و ناشی از انباشتگی چربی در زیر پوست است این برآمدگی و برجستگی که بالاترین قسمت فرج را تشکیل می دهد، پس از بلوغ با موهای زهار پوشیده می شود از اختصاصات رویش مو در این ناحیه در جنس مؤنث این است که به شکل مثلث بوده و به سمت بالا انتشار پیدا نمی کند.

موی شرمگاه (موی زهار)
زمانی که دختران از نظر جنسی بالغ می شوند لب های خارجی و برجستگی عانه با موی شرمگاهی پوشانده می شوند.

فرج
بخش خارجی اندامهای تناسلی زن فرج نام دارد که به معنای پوشش است. فرج که بین پاها (ران ها) قرار دارد حفره ورودی واژن و همچنین دیگر اندامهای تناسلی داخل بدن را می پوشاند.

لب های فرج
دو جفت زبانه پوستی به نام لب های فرج سوراخ واژن را احاطه می کند. لب های كوچك در داخل و لب های بزرگ در خارج قرار دارد.

لب های خارجی
لب های خارجی و یا بزرگ دو چین بزرگی هستند که اندامهای تناسلی داخلی را احاطه کرده اند.این لب های واژن پوشیده از مو هستند. این لب ها طوری واژن را پوشش داده اند که که تنها با جدا کردن این لب ها لب های داخلی واژن قابل مشاهده هستند.

لب های داخلی
دو چین کوچک پوستی هستند که به طور طولی در درون لبهای بزرگ قرار دارند و دهلیز را در بر می گیرند. لبهای کوچک مو ندارند ولی دارای چند غده مترشح عرق چربی و رگهای خونی فراوان هستند لبهای کوچک خیلی نزدیک به هم در نزدیكی کلیتوریس در قسمت بالا به هم متصل اند و درقسمت تحتانی در دو شاخه مهبلی به پایان می رسند.

کلیتوریس
کلیتوریس عضو حساسه کوچک در جلوی فرج می باشد. محل اتصال دو لب داخلی واژن در قسمت بالائی فرج را کلیتوریس می نامند. كلیتوریس به لحاظ ساختاری شباهتی به آلت تناسلی مرد دارد و تفاوت اصلی اش در اندازه آن است که به حدود0.75 تا 1 سانتیمتر می رسد.سر كلیتوریس مثل سر آلت جنسی مرد گرد ولی اندازه كلیتوریس به اندازه نخود است.

دهلیز
دهلیز شکاف باریکی در بین لب های کوچک است که دهانه پیشابراه و مهبل در آن باز می شوند.

آلت زن، دستگاه تناسلی زن، آلت تناسلی زنان، الت تناسلی زنانه، آلت مرد و زن، الت زنانه، اندام تناسلی، اندام جنسی زن، اندام جنسی دختر، شرمگاه دختر، دخول، اندام تناسلی زنان، سوراخ زن، شق كردن، دستگاه تناسلی زنان، واژن، کلیتوریس، آلت تناسلی زن، آلت زن، دستگاه تناسلی زن، آلت تناسلی زنان، الت تناسلی زنانه، آلت مرد و زن، الت زنانه، اندام تناسلی، اندام جنسی زن، اندام جنسی دختر، شرمگاه دختر، دخول، اندام تناسلی زنان، سوراخ زن، شق كردن، دستگاه تناسلی زنان، واژن، کلیتوریس، آلت تناسلی زن،
سوراخ ها و غدد
در داخل دهلیز، سوراخ های مجرای ادراری و واژن و غدد اسكن و بارتولن قرار دارد. سوراخ پیشابراه زن (دهانه خروجی مجرای ادرار) توسط غده های اسکن احاطه شده است این غده ها معادل غده پروستات در مرد هستند و ترشحات آنها توسط دو مجرا که در طرفین سوراخ خارجی مجرای ادرار قرار دارند به خارج می ریزند. غدد بارتولن نیز که بین لبهای کوچک و دیواره مهبل قرار گرفته اند دو غده خوشه ای بوده و ماده موکوسی مترشحه از آنها اثر نرم و لغزان کننده ای دارد.

پرده بکارت
لایه بافتی نازکی با ۱ یا چند سوراخ داخل آن به نام پرده بکارت در ابتدای واژن قرار دارد تا حدودی دهانه واژن را می پوشاند. پرده بکارت از فردی به فردی دیگر متفاوت است. پرده بکارت بیشتر زنان پس از اولین ارتباط جنسی کشیده یا پاره می شود و کمی خونریزی می کند (این خونریزی معمولاً باعث درد جزئی می شود).

واژن
واژن لوله ای عضلانی و تو خالی می باشد که از سوراخ واژن تا رحم امتداد دارد. در یک خانم کامل حدود ۵-۳ اینچ (۱۲- ۸سانتی متر) طول دارد. به علت دارا بودن دیواره های عضلانی ،می‌تواند تنگ و گشاد شود. این توانایی تنگ و گشاد شدن به واژن اجازه وارد شدن چیزی به باریکی پنبه و به بزرگی جنین می دهد. دیواره های عضلانی واژن با غشای مخاطی پوشانده می شود که آن را مرطوب و محافظت می کند.

سرویکس (دهانه رحم)
واژن با رحم یا زهدان در سرویکس مرتبط می شود.سرویکس دارای دیواره های قوی و قطوری است. سوراخ سرویکس بسیار کوچک (به اندازه نی) است. طی زایمان، سرویکس می تواند منبسط شود تا اجازه به دنیا آمدن نوزاد را بدهد.

رحم
رحم شبیه گلابی وارونه ای است یعنی قسمت پهن آن در بالا و قسمت باریک ان در پائین واقع است. رحم دیواره های عضلانی دارد در حقیقت رحم حاوی چند عضله قوی می باشد، این عضلات قادرند برای مطابقت با جنین در حال رشد منبسط و منقبض شوند و سپس به خروج نوزاد در حین زایمان کمک نمایند. وقتی خانمی باردار نباشد رحم فقط حدود ۳ اینچ (۵/۷ سانتی متر) طول و ۲ اینچ (۵ سانتی متر )عرض دارد. در گوشه های فوقانی رحم، لوله های رحم، رحم را به تخمدانها متصل می کند. ۲ لوله رحم (چپ و راست) که هر یک به رحم متصل است. لوله های رحم طولی حدود ۴ اینچ (۱۰سانتی متر) و عرض معادل حدود تکه ای اسپاگتی دارند.درهر لوله مسیر باریکی به عرض سوزن خیاطی وجود دارد .در انتهای دیگر هر لوله فالوپ قسمت حاشیه داری وجود دارد که شبیه قیف می باشد. این قسمت حاشیه دار به دور تخمدان پیچیده می شود ولی کاملاً‌ به آن متصل نمی گردد. وقتی تخمک از تخمدان خارج می شود وارد لوله فالوپ می گردد. پرزهای ظریفی که داخل مخاط لوله قرار دارند به خروج آن از مسیر باریک به سوی رحم کمک می کنند. در قسمت پایین رحم دهانه رحم قرار دارد كه به واژن وصل است.

تخمدان
تخمدانها ۲ اندام بیضی شکل هستند که در قسمت چپ و راست بالای رحم قرار دارند که تخمک تولید، ذخیره و در مرحله ای به نام تخمک گذاری به داخل لوله های فالوپ رها می سازند. اندازه هر تخمدان حدود ۲-۵/۱ اینچ (۵-۴ سانتی متر) ( دریک خانم کامل ) می باشد. تخمدانها بخشی از سیستم مترشحه داخلی هستند چون هورمونهای جنسی زنانه ای مانند استروژن و پروژسترون تولید می نمایند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط mehdi_jon

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 80
بازدید ماه : 352
بازدید کل : 62245
تعداد مطالب : 638
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1




دریافت کد سیستم خبر خوان